Thursday, November 4, 2010

Cinta...Tiada Akhirnya

Judulnya begitu..
Cinta...Tiada Akhirnya...
saya masih kaku dengan novel yang satu ini..belum sentuh lagi dek kerna belum mahu wujud rasa sebal yang akan saya lalui sepanjang "pengembaraan" itu nanti..

pabila mikir lagi apa kesudahan kisah saya dan kura-kura saya..saya mula sedar kura-kura itu amat lambat untuk saya hambat..hati saya akan meruntun dalam pabila mikirkan ia..dalam lambat itu saya sedar ianya tak akan mungkin wujud lagi..

kekadang saya terasa kekura itu nantikan saya..menanti penuh sabar saya akan melalui jalannya itu..ada kalanya saya cukup kuat untuk lalu tanpa memandang ke arahnya..tapi apabila sudah melepasi..menyesal benar pulak rasanya..

2 hari dia nantikan saya lalu di jalan nya..saya tidak merajuk...saya hanya memberi ruang..saya perlukan ruang untuk memujuk diri sendiri...saya tahu kekura tak memaksudka apa-apa..saya tahu dia menantikan saya...

bila melihat, mendengar, terasa kekura memerhatikan saya...saya tersenyum..bangga..megah..rindu..sayang..kasih saya makin dalam..

keadaan membuatkan saya terfikir apa yang berlaku sengaja saya yang menciptanya....perit yang saya hadapi adalah rekaan saya sendiri...sakit yang bakal ditanggung adalah memori yang cuba saya bina untuk dijadikan sejarah.

Di hadapan mata kini..kekura saya akan menjadi hak orang lain..saya sudah pastikan..dia yakin dengan keputusan itu..
akhamdulillah..saya mampu berlagak tenang siang tadi..namun sepanjang jalan saya senyum.senyum mikir kan saya tak kan punya teman lagi..

saya serahkan jiwa saya pada novel2 yang saya beli..saya yakin...cinta saya...tiada akhirnya.


saya pejamkan mata...saya mahu lepaskan air mata ini.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home