Monday, December 6, 2010

Keadaan kemat kemut

Hari ini saya lalui hari dengan penuh ber"jiwa"..
saya sudah nekad untuk lupakan semua keGAGALan yang menghimpit saya sekitar 2 minggu ini.
perit.sakit.tapi akhirnya PUAS
mujur kamu banyak membantu..
membatu dari sana..
saya tidak nmpak.
teruskanlah.supaya saya terus berasa selesa.
saya akur.saya selesa.

Tuhan ada rencananNya..
untuk memberi sesuatu kepada saya itu mungkin sedikit lambat..
tapi berbaloi juga.

*diam*

hari ini saya telah mendengar satu kisah cinta yang amat luar biasa.
keGAGALan yang kamu lalui itu kamu harungi dengan  jiwa yang sangat kuat
saya mahu jadi sekuat kamu
saya mahu "kering" seperti keringnya hati kamu
berikan saya semangat kamu.tolong.
sepanjang kamu bercerita...saya terfikirkan ini.
*Bagaimana dia boleh menjadi sekuat itu?*

otak saya berlegar lagi
kamu pernah berkata
"jika kita gagal terutamanya dalam merencanakan masa depan..atau putus kasih dan harapan..kita kena ingat satu perkara..


dalam kehidupan kita, tak semua perkara yg kita rancang akan kita perolehi..Kegagalan itu harus diterima secara positif..dan dijadikan motivasi kpd kita..Jika kita terus2an berputus asa..dan stil mengharap..ini hanya akan merugikan kita..

Jika kita kecewa dalam sesuatu hal, KITA KENA BANGKIT DAN TERUSKAN HIDUP INI DENGAN LEBIH TABAH, BERANI DAN YG PENTING..KUAT!!

kita jadikan contoh..orang yang berjaya pada hari ini..selalunya PERNAH GAGAL pada awal usaha..jangan kerana orang tidak memberi ruang kepada kita, kita rasa sangat kecewa dan memudaratkan diri sendiri"
 
terima kasih KAMU.
keadaan saya mungkin HANYUT jika kamu tiada.
 
p/s: saya akan mulakan "14 hari tanpa CINTA" hari ini!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home