Saturday, April 17, 2010

Humayra's Day

tak de sape yg boleh ambil gambar kami..aku ambil sendiri lor..
sepetang aku habiskan masa dengan budak ini..
dia lari aku kejar..
dia panggil aku sahut..
dia senyum aku tersenyum balik..
aku tengok dia...dia tengok aku balik..
dia kata "mama..nak nek (naik)"
aku kata "g la sayang..bermain la.."
dia jerit..aku dengar..
dia gelak..aku turut suka...
makin lama makin gelap hari..
aku ajak balik dia tak nak.
aku pujuk dia...dia tak makan di pujuk...
dalam hati saja (habis la aku...sape nak pujuk nih?)
aku angkat dia sambil meronta2 minta di turunkan..
dia cakar muka aku..
berbekas di tengah kening aku..sakit.
aku terus dukung dan berjalan pulang..
dia tetap menangis..
memang semalam adalah hari untuk dia..
untuk aku juga..
hari untuk kami berdua..
aku bertahan sehingga lah seseorang menegur..
"kak yati...berdua je ke?ayah dia mana?"
dalam hati saja (la...ade juga staf SKLJ yang tak tau lagi status aku)
Aku senyum jer..
"Cuk..jom balik..hari udah gelap..perjalanan kita masih jauh..."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home