Wednesday, June 16, 2010

Zon Selesa

ada seorang kawan bagitau..
saya punya fikiran negatif
saya tak punya semangat yang cukup besar
saya adalah seorang yang tidak sabar
dalam hati saja
ada benarnya
satu hari..dia berikan saya sebuah buku.."Kuasa Hijrah..Kuasa Untuk Berubah"..
hasil tulisan Dato' Dr Mohd Fadzilah Kamsah..
lama saya tenung buku tu...lama juga saya ambil masa untuk mulakan bacaan..
mungkin kalau novel..cepat saja saya habiskan...ini sebab buku motivasi..
senyum dalam terpaksa...saya selak...saya perhati..dan saya "ter"baca ayat ini..
"Dalam diri kita, ada banyak kekuatan yang tersembunyi.Pecahkan tembok penghalang dan miliki kuasa yang jauh lebih hebat daripada sebelum ini!"
erm..."Budaya Hidup Selesa"...kita kebanyakan hanya ingin selesa..selesa...dan selesa...
bangun pagi...mulakan tugas pejabat..rehat..dan sambung kembali tugas..pulang dan tidur...
keesokannya menjalani rutin yang sama setiap hari...
kita berfikir...hidup sudah cukup Baik sehingga lupa untuk menciptanya untuk jadi Lebih Baik..
kan?
permulaan isi buku itu telah membawa saya ke satu dunia yang agak berbeda dari dunia saya sebelum ini..dan saya telah meneruskan bacaan sehingga hari ini..saya tidak melangkaui walau sepatah kata pon..saya ingin menghayati setiap bait kata dalam buku ini..
saya yakin..buku atas riba saya ini akan mengubah saya menjadi LEBIH BAIK DAN BERMAKNA
sempena umur saya yang ke28 ini...saya ingin mencabar diri saya supaya keluar dari zon selesa yang saya sudah bazirkan selama 28 tahun lepas.
apa yang ingin saya cabar?saya sudah mulakan..dan saya akan buktikan.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home