Thursday, June 3, 2010

Menangis lagi

dalam satu ruang aku duduk diam-diam..sunyi..sepi..cengkerik saja yang galak berbunyi
aku sedut dalam-dalam oksigen Tuhan pada aku..tenang..aman...sejuk
Bidadari aku lena di ulit mimpi indah agaknya..penat..sehat nampak ceria..
tapi aku tahu dia rindukan aku..
sang pelangi itu akan meninggalkan aku nanti..
pergi...pergi...aku terdiam tanpa kata dalam rela aku senyum
dalam payah aku ketawa...menahan dalam sebak aku menanti..
tak lama..sepurnama nanti akan muncul juga
andai itu qada' dan qadar nya..
andai itu rezeki yang tertulis untuk kehidupan hayati
andai itu jodoh yang tertulis di Loh Mahfuz insan ini
dengan lahap aku makan..aku hiraukan..
dengan sopan aku bertanya...aku memandang
dengan tajam mata aku merenung...aku ngalirkan
air mata itu tetap mahu jatuh
biarlah...biarkan...jatuhlah..menderu lah...
ianya hanya pada kamu..
pada sang pelangi yang akan muncul sesudah hujan ini reda
muncul lah..
aku tetap ada untuk kamu
Biarkan pelangi itu menjadi milik kami
aku mohon

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home