Thursday, August 26, 2010

Selekoh kura-kura saya

makan hari juga saya ambil masa untuk sembuh dari demam selesema saya..saya tahu Dia sajalah ubat yang saya perlukan..mujur cepat..
tapi melihat Dia..memandang Dia seolah-olah ada yang tidak kena dengan pandangan orang lain terhadap saya..erm...manusia sekeliling saya amat payah untuk memberi kesempatan untuk saya rasa sedikit kebahagiaan..
tidak mengapalah..saya tinggalkan kamu semua dengan tanda tanya ini.
satu pagi saya nampak kura-kura melintas...sweet.sangat sweet...perlahan-lahan dia berjalan..saya tersenyum sampai ke telinga sambil menanti kura-kura itu melintas jalan..dengan sabar dan hati yang penuh berbunga-bunga saya tetap senyum...pabila kereta sudah melepasi jalan sekalipon...saya masih berpaling melihat kura-kura tersebut..ahhhh...saya memang tersangat teruja...sukar mendapat peluang seperti itu...1000 tahun sekali agaknya pon sukar juga.
hari ini saya berharap kura-kura semalam melintas lagi...tapi tiada...saya pandang kanan...saya pandang kiri....kecewa...tapi saya tetap tersenyum lebar dek dengan peristiwa semalam..
apa yang berbeza hari ini saya ditemani dengan bulan penuh yang amat cantek..subhanallah..maha agung Allah ciptakan kita semua...
mulai detik semalam saya sentiasa berharap agar saya dapat melihat kura-kura itu melintas lagi...saya suka melihat dia melintas..saya sabar menanti dia melintas..saya tersenyum panjang memandang gelagat dia melintas..
saya akan merindui dia setiap hari..selekoh itu punyai keajaiban yang tersendiri..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home