Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan Mubarrak

Ramadhan tahun ini agak berbeda nada dan jiwanya...kenapa ya?? jika 2 tahun lepas...dugaan Allah datang melumpuh apabila mak diserang "stroke".. Ramadhan kali ini dugaan Allah menjengah lagi apabila apak dipaksa untuk hanya terbaring menahan sakit tulang rusuknya yang retak akibat kemalangan 2 minggu lepas.. Sangat2 terduga. saya pikir saya cukup tabah untuk mengharungi ini semua..adanya kakak2 saya...abang saya...adik saya...dan dia...saya jadi kuat dia selalu cakap..."ati kuat".. di mata dia...saya kuat..tapi dia tak percayakan saya..langsung2 tidak. saya sedar..saya mengaku..semangat "kuat" saya ada pada dia.. saya tahu walaupon jauh dia tetap memberi semangat itu pada saya. saya yakin walaupon jauh dia tetap ada untuk saya. melalut sudah...yang sebetulnya saya rindukan dia... Ramadhan kali ini betul2 sunyi tanpa masakan mak...tanpa makanan "macam2 apak".. yang paling saya suka tentang masakan mak...sambil tumis telur masa sahur... saya memang tak boleh tahan.. yang paling saya suka tentang makanan yang apak selalu beli....kueh limas apak akan bawak siap2 tupperware untuk isi kueh limas tu.. meruntun hati saya...tapi masakan kakak saya pon boleh tahan juga(pujuk hati sendiri) sebenarnya dalam hati saya masih kosong..Loh Mahfus sudah takdirkan itu pada hidup saya. saya terima.. p/s Ambon >> Kad sudah di buat.Tarikh sudah ditetapkan.saya tidak mahu tahu apa2.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home