Thursday, July 29, 2010

Apabila Mulut Tak Mampu DiKatup

perghhhh....pedih telinga ni bila jiran cakap aku tak pandai pakaikan pampers mak? adoi...masyarakat.. apabila mulut kamu, kamu dan kamu telah terbuka..payah sangat dan bertuah la dapat dihentikan..mulut kamu, kamu dan kamu akan terhenti apabila kamu, kamu dan kamu dah terkangkang sakit di hospital tanpa anak2 disisi... waktu itu mahu saja aku tepok tangan melihat telatah anak-anak yang setakat kata risau di FB apabila mak ayah jatuh sakit di kampong...tulis macam2 suruh doakan kesejahteraan pada ibu ayah padahal nak menjenguk pon payah?setakat doa dari jauh...tak payah datang mengata aku la..buat sakit hati sendiri bila dh terlantar nanti selama ini..aku makan ke tak...mak aku mandi bersih ke tak...apak aku demam ke tidak...sape yang nak ambik kesah?baru kali ini...apak jatuh motor...kamu, kamu dan kamu nak salahkan anak-anak???elok benar bahasa...santun sangat budi pekerti tu... wei...aku sudah lakukan apa yang terdaya aku lakukan..kamu, kamu dan kamu nampak apa salah...yang baik tak pulak kamu, kamu dan kamu hebahkan..adil ke tu? adoiyyaaiii...masyarakat kampong ni payah betol la... aku dh batalkan program aku ke hadyai..yang pasti esok dan isnin masuk keje..lantak la orang nak kata ape...asalkan aku tahu...aku mencari pahala...bukan dosa...

Labels:

1 Comments:

Blogger amirakim said...

salam...sabar la ati.mulut org mmg cam tu.dorang x tau ape yg kita lalui.setakat tgk dr luaran x dah pandai nk wat andaian.pedulikan ape org nk kate.yg penting ape yg kita bt.smetime kite kene jd selfish.pekakkan telinga.lama2 nnt diam la dorang tu.sabar erk....

July 29, 2010 at 6:53 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home