Thursday, May 13, 2010

Pandanglah

Puas aku menjerit..puas aku bersuara..bertanya lagi..menyoal lagi... pandanglah...lihatlah..kerlinglah aku pada wajah hati mu.. aku tetap di sini...dalam hati syahdu pada rumah usang ini.. aku berjalan untuk kamu..aku melangkah menuju kamu.. tapi sedikit pon tak kau jeling padaku... biar bulan berbicara...biar bintang mengerlip tanda ada.. aku tetap menunggu jawapan suci kamu.. pada lidah yang tak mahu kau ungkap.. pada mulut yang tak daya kau bicara.. terikat...terseksa..paa janji sang pencinta.. aku lagi...kali ini berharap... sedah jenuh berkorban.... aku lacurkan apa yang aku ada... pada kamu..pada semua...pada Nya... tak kira malam atau siang..cerah atau gelap..panas atau dingin aku tetap ada untuk kamu.. melayan kerenah kamu yang kadang2 buat aku hilang sabar.. tapi inilah aku.. mengharap..menanti..berdoa lagi... agar hidup ini bisa buat aku tersenyum pada penantian penuh makna ini.. Tuhan akan buktikan sesuatu...walaupon aku enggan mengiakan janji itu... aku mohon... pandanglah... pada raut wajah sengsara ini.. aku minta kan kebahagiaan dari mu..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home