Sunday, May 30, 2010

Penat Tapi Puas

mama dah biarkan iman bebas berjalan dari perak ke kelantan bergerak ke terengganu dan pulang semula sebelum bertolak mengikuti trip ini dalam kotak fikiran..mampu ke aku handle Bidadari aku yang sorang tu? boleh aku turuti semua kemahuan si cilik comei tu nanti? mesti penat nak dukung dia kalo dia tak nak jalan bila bas sudah depan mata mama...Bas...jom mama..jom... dalam hati..lega...permulaan yang baik.. tapi masih dalam kotak fikiran...ape akan aku buat kalo dia merengek?? bila subuh sudah sampai di machang.. mama....nak "badi" (mandi)... lega lagi...settle kan dia mandi...aku solat... so far so good... bila destinasi seterusnya menjengah.. jalan....jalan....dan jalan lagi... Iman sangat mengerti bahawa dia sedang di alam "destinasinya" dia sangat yakin yang mama telah beri kesempatan buat dia mengenal dunia Allah aku yakin dalam hati dia masih berbunga sehingga kini bila sudah sampai di rumah Humayra masih ingin menaiki bus untuk ke sana... dia masih belum puas dia masih ingin meneroka dunianya Humayra...kita akan pergi lagi... di hari jadi mama nanti....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home