Saturday, May 15, 2010

pertaruhan

aku pertaruhkan segala kudrat pada yang SATU ini. aku juga tidak pasti arah haluannya.. simpangnya berliku..aku tahu tu ke kanan..ke kiri..atau jalan yang lurus saja?? tapi aku yakin jalan itu ada.. seperti mana aku yakin bintang di langit tetap ada ditempatnya saban saat dan waktu.. tapi persoalannya mampu kah aku.. terdaya kah aku... tulang rusuk ini masih terasing dari anggota lain.. mampukah ia menongkat sendiri? mampukah ia menyokong dirinya sendiri? terasing dan terus terasing.. pada anggota yang satu ini aku terus luahkan..lepaskan...jerihkan.. kepala aku akan terus berjalan.. mata aku akan terus melakarkan semangat.. tangan aku akan terus melihat peluang.. kaki aku akan tetap mengatur rencana untuk pertaruhan yang jitu ini.. walaupon rusuk ini tak lengkap sepenuhnya... tapi dia tetap kuat untuk semua. terutama untuk iman... selamat malam semula...aku pertaruhkan nya lagi...silakan..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home